Skoda Octavia A8 – нове покоління
У себе на батьківщині всесвітньо відома автомобільна компанія Шкода представила модель четвертого покоління Skoda Octavia A8, прем’єра відбулася 11 листопада 2019 року.
Автомобіль був анонсований відразу у двох варіантах – універсал та ліфтбек, і що автовиробник не забув комбі-версію, цілком зрозуміло, адже приблизно 2/3 «шкодівських» машин у Європі продається із цим кузовом.
Нова Октавія 2020 модельного року зберегла модульну платформу MQB, залишилася незмінною та колісна база.
Автомобіль в порівнянні з попередником став на 1,9-2,2 см довшим і на 1,5 см ширшим, але зовні всі зміни в габаритах практично не помітні.
ЕКСТЕР’ЄР ШКОДА ОКТАВІЯ А8
Екстер’єр Октавії ліфтбек 4-ї генерації виконаний у сучасному стилі, перейнятим від хетчека Skoda Scala, і тепер машина виглядає солідніше і привабливіше, також чимось нагадуючи оновлений преміальний авто Superb.
У нового автомобіля вже немає роздільних передніх фар, як у Octavia у третьому поколінні, а оптика стала повністю світлодіодною, включаючи протитуманні, задні ліхтарі та ходові вогні.
Розробникам вдалося зменшити коефіцієнт аеродинамічного опору, відповідно, кузов авто став обтічнішим.
У топових версіях Octavia A8 оснащується матричними головними фарами, а в гібридному виконанні, крім стандартного лючка бензобака, є люк спереду праворуч, під ним ховається роз’єм для електричної зарядки.
Зовнішні дзеркала доповнені динамічними покажчиками поворотів, бічні двері виконані з выштамповками, характерними для багатьох сучасних авто.
ІНТЕР’ЄР
Хоча загальна довжина нової Skoda Octavia збільшилася незначно, салон машини став помітно просторішим, з’явився додатковий простір у ногах задніх пасажирів.
Для обробки тут використані досить якісні матеріали: торпедо та внутрішні дверні обшивки обтягнуті м’якою тканиною, є хромові вставки.
В управлінні стало більше сенсорних клавіш, і в цілому по технологічному оснащенню Октавія Mk4 багато в чому схожа з хетчбеком Volkswagen Golf 8, що недавно дебютував.
Як спереду, так і ззаду салон обладнаний портами USB, широкими центральними підлокітниками, передбачені навіть 230-вольтові розетки.
Підстави передніх крісел доповнюються висувними подовжувачами для більшого комфорту в далеких поїздках, у топових варіантах є шторки на задніх бокових стеклах.
БАГАЖНИК
Стандартний об’єм багажного відділення нової Октавії універсал становить 640 л, у ліфтбека він дорівнює 600 літрам (для гібридних версій – 470 та 450 л).
Двері тут можуть оснащуватися електроприводом, у відкритому стані вони утримуються за допомогою двох потужних пневматичних упорів.
Збільшення розмірів багажника до 1700 л досягається при складанні спинок другого ряду сидінь, при цьому виходить практично рівна підлога.
Усередині вантажного відсіку встановлено висувну верхню полицю, є подвійна нижня фальш-панель і малорозмірна запаска, але ніша дозволяє розмістити і повнорозмірне запасне колесо.
Також у багажнику передбачені гаки та сіточки для фіксування поклажі, є підсвічування, тут же знаходяться клавіші складання диванних спинок, передбачена кнопка висування фаркопа.
Пластик у багажному відсіку досить жорсткий, і вже не такий якісний, як у салоні.
ДВИГУНИ І ТРАНСМІСІЯ ДЛЯ ЄВРОПИ
Чеський автовиробник пропонує нову Octavia A8 з кількома типами двигунів, серед яких:
- 1.0 TSI потужністю 115 кінських сил є базовим силовим агрегатом;
- 1.5 TSI 150 л. с., що прийшов на заміну атмосферному 1.4-літровому движку;
- 2.0 TSI 190 л. с., для топових версій, йде тільки з повним приводом та коробкою-роботом;
- дизель 2.0 TDI, доступний у трьох модифікаціях – 115, 150 та 200 л. с., останні дві розроблені для повнопривідних автомобілів;
- “м’які” гібриди MHEV, представлені 1.0 і 1.5 літровими бензиновими моторами в парі з 48-вольтовим стартером-генератором;
повноцінні гібриди з 1.4 TSI, електромотором та тяговим акумулятором
Також у лінійці силових агрегатів є 130-сильний TSI-мотор 1.5, який працює на газовому паливі (метані), але така модифікація залишиться в Чехії, навряд чи експортуватиметься до інших країн.
Серед доступної трансмісії Octavia A8 – 6-ступінчаста “механіка” та роботизована коробка DSG-7 у двох різних модифікаціях.
ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Skoda Octavia A8 – комфортабельний легковий автомобіль D-класу, що випускається як комбі або ліфтбек, з двома рядами сидінь, у п’ятимісному виконанні.
Основні характеристики цієї моделі:
- довжина/ширина/висота – 4689/1829/1485 мм (ширина по дзеркалам – 2003 мм, розміри не залежать від типу кузова);
- база колісна – 2686 мм;
- ширина колії колісної спереду/ ззаду – 1543/1535 мм;
- звис передній – 910 мм;
звис задній – 1095 мм; - кількість дверей – 5;
- ємність паливного бака – 45 л;
- відповідність екологічному класу – Euro-6.
Залежно від модифікації, автомобіль може оснащуватися колесами 18, 19 або 20 дюймів.
Також передбачено чотири варіанти підвіски: звичайна, DCC (зі зменшеним на 10 мм кліренсом), спортивна (з дорожнім просвітом мінус 10 мм), пакет Rough Road для поганих доріг (зі збільшеним на 15 мм кліренсом).
КОМПЛЕКТАЦІЇ ТА ОПЦІОНАЛЬНЕ УСТАТКУВАННЯ
Купуючи машину, покупець може замовити додаткове обладнання, пропонуються різні пакети опцій.
Всі автомобілі цієї моделі стандартно оснащуються двома передніми USB-портами, опціонально доступні два ЮСБ-роз’єми для задніх пасажирів, ще один у дзеркалі заднього виду.
З цікавих “фішок” також можна виділити:
- тризонний клімат-контроль;
- сидіння з функцією масажу та вентиляцією;
- світлодіодні фари Matrix з адаптивним дальнім світлом;
- навігацію із підключенням до мобільного гаджета через інтерфейс Smartlink;
- проекцію на вітрове скло;
- преміальну аудіосистему Harman/Kardon;
- висування фаркопа за допомогою електроприводу;
- бездротову зарядку смартфонів;
- як сенсорне, а й голосове управління.
Для зручного та швидкого паркування є функція Park Assist, що допомагає не тільки поставити автомобіль на стоянку, але й знайти вільне місце для паркування.
В автомобілі встановлюється до дев’яти аербегів, а функція Crew Protect Assist у разі виникнення аварії закриває вікна та активує натяг ременів безпеки.
Електронний помічник Multi-Collision Brake запобігає неконтрольованому руху автомобіля, значно знижуючи ризик можливого зіткнення.
Також доступні такі режими як: Front Assist, що попереджає про зустрічні перешкоди, Collision-Avoidance Assist, що допомагає виконати маневр для безпечного об’їзду перешкоди, Assist Turn, що відстежує зустрічний потік, коли водій повертає ліворуч (при лівосторонньому русі).
SKODA OCTAVIA MK4 ДЛЯ УКРАЇНИ
Якщо в Європі нова Октавія почне продаватися вже на початку наступного року, то в Україні модель з’явиться не раніше за третій квартал 2020-го.
Очікується інша гама двигунів:
- атмосферний ДВС 1.6L 110 кінських сил у базовій версії;
- турбований двигун 1.4L TSI потужністю 150 л. с.;
- дволітровий мотор із турбонаддувом 190 л. с.
- Двигун 2.0L TSI буде доступний лише у «топі», і лише в парі з роботизованою трансмісією DQ381-7F.
Турбований 1.4-літровий ДВС отримає 6-ступінчасту МКПП MQ250-6F, а також автоматичну 8-діапазонну коробку AQ250-8F.
Атмосферник 1.6L буде поставлятися в парі з шестиступінчастою АКПП AQ160-6F або п’ятиступінчастою механікою MQ200-5F.
Ще в 2020-2021 році компанія Шкода обіцяє налагодити випуск RS-версії зі спортивним обважуванням та сидіннями, колесами збільшеного діаметра з литими оригінальними дисками.