Porsche використовує нові технології штучного інтелекту
Porsche використовує нові технології штучного інтелекту для проектування систем приводу
Штучний інтелект – ключова технологія для розвитку систем приводу
Вайссах. Компанія Porsche застосовує технології штучного інтелекту (ІІ) при розробці автомобілів, щоб досягти ще більш високих показників екологічності та ефективності роботи нових систем приводу, а також додатково оптимізувати процеси проектування. ІІ надає комп’ютерам можливість аналізувати проблеми і автоматично вирішувати їх – аналогічно тому, як працює людський мозок. Цей потенціал активно використовується в розробці силових установок, як в області електромобільності, так і в традиційному секторі машинобудування – двигунах внутрішнього згоряння.
При розробці звичайних моторів, наприклад, штучний інтелект ефективно допомагає вирішити проблему прогнозування вмісту газів у моторній олії. Оскільки великий обсяг газів в маслі тягне за собою його спінювання і, як наслідок, зниження змащувальної здатності, система змащення двигуна повинна бути спроектована таким чином, щоб забезпечувати мінімально можливий вміст газів. Однак усередині працюючого двигуна автомобіля проводити вимірювання практично неможливо. Новий штучний інтелект від Porsche дозволяє отримувати надійні прогнози вмісту газів в моторному маслі.«При створенні нашого алгоритму штучного інтелекту нам вдалося зберегти для нього дуже низькі вимоги обчислювальної потужності, що дозволяє з легкістю інтегрувати ІІ в наш процес проектування двигунів, – говорить інженер Хонг Чук Юнг, відповідальна за інструменти на базі ІІок для створення . –Мотор безперебійно працює під час стандартних стендових тестів, поставляючи зібрати необхідні дані». Першим мотором, створеним з використанням нового процесу на базі ІІ, став шестициліндровий мотор Porsche Cayman GT4.
Перевірка стану батареї для електромобілів
Ще однією сферою застосування штучного інтелекту від технологічного підрозділу Porsche Engineering стало визначення вікових змін у літій-іонних батареях, що вже використовується водіями електромобілів для перевірки запасу ходу на електротязі. Алгоритм на базі ІІ використовує внутрішній опір батареї для оцінки ступеня її зношення. Також, він вираховує фактори – температура і рівень заряду, а також результати тривалих і експлуатаційних тестів. У автоі штучний інтелект адаптується до профілю водія, завдяки чому прогнози запасу ходу стають більш точними.
Алгоритм навчання для Porsche Engineering
Підрозділ Porsche Engineering створив дуже гнучку методологію проектування з безліччю потенційних застосувань на базі широкого навчання з підкріпленням. «Методологія PERL – це від Porsche Engineering Reinforcement Learning, або «Навчання з підкріпленням Porsche Engineering» – являє собою щось більше, ніж просто інструмент для вирішення будь-якої конкретної задачі, оскільки цей алгоритм розуміє взаємозв’язки на загальносистемному рівні і », – розповідає менеджер Porsche Engineering з механіки та прикладних технологій двигунобудування Маттіас Бах. Нейронні мережі алгоритму штучного інтелекту здатні зразу змінювати кілька параметрів, у тому числі у поєднанні один з одним, і прогнозувати підсумкові результати, PERL дуже підходить для вирішення складних прикладних завдань як в області проектування двигунів, так і в інших областях виготовлення авто.
«З PERL ми зможемо зменшити час розробки і разом з тим досягти кращих досягнень, ніж з використанням традиційних методів», – додає Бах. Нова методика в даний час проходить випробування в секторі проектування систем приводу, проте в середньостроковій перспективі вона також буде використовуватися і в інших областях діяльності Porsche Engineering, таких як проектування шасі, електрики та електроніки, а також автомобілів в цілому.